Voorkom Afwijzing Schadeclaim

Voorkom een afwijzing van uw schadeclaim

Voorkomen is beter dan genezen. we gaan het nu dus hebben over hoe u kunt voorkomen dat uw schadevergoeding wordt afgewezen. U moet altijd in uw achterhoofd houden dat het altijd uw woord tegen het woord van de expert is.

Het wil namelijk wel eens voorkomen dat het even duurt voordat de expert van de verzekeraar langskomt om de schade vast te stellen. Uit ervaring is gebleken dat verzekerde vaak geen tijd heeft om weken te wachten om de schade te herstellen. Men begint dan alvast met het herstel van de schade en gaat er ten onrechte vanuit dat het vanzelfsprekend is dat de verzekeraar de kosten wel dekt en er vervolgens achter moet komen dat de verzekeraar de schade afwijst omdat alles al is opgeruimd en daarmee alles ook alle bewijzen zijn verdwenen.

Ons advies is om nooit zelf de schade op te (laten) ruimen voordat de expert langs is geweest.

 

Aangezien u de schade moet bewijzen met bewijslast, raden wij ook aan om altijd duidelijke foto's  te maken van de schade. Probeer zo veel mogelijk details vast te leggen en denk hierbij ook aan schade wat niet direct aan de oppervlakte zichtbaar is. Bijvoorbeeld ernstige schimmelvorming in de kruipruimte vanwege een lekkage die u eerder nog niet was opgevallen. Maak dan niet alleen foto's van de lekkage maar ook  van de schimmelvorming in de kruipruimte.

 

Wellicht zijn er getuigen aanwezig geweest bij het voorvallen van de schade. Zorg dan voor getuigenverklaringen. Hierin moet komen te staan: de NAW gegevens van de getuige met telefoonnummer, uw relatie tot die persoon, aar en hoe laat de schade heeft plaatsgevonden en waar diegene zich op dat moment bevond en een beschrijving van datgene wat hij of zij heeft gezien.

 

Probeer te voorkomen dat u gaat bellen met uw verzekeraar. Aan de andere kant van de telefoon zit een schadebehandelaar die ten alle tijde zal proberen u iets te laten zeggen waardoor zij de schade eveneens kunnen afwijzen.

 

Meldt uw schade eerst bij ons!!  Wij weten hoe een schadebehandelaar werkt en ook hoe een expert die door de maatschappij wordt gestuurd te werk gaat.

 

Ook als u inmiddels een afwijzing heeft ontvangen kunt u ons vrijblijvend vragen de kwestie te beoordelen. In veel gevallen kunnen wij al binnen een uur vaststellen of de afwijzing terecht of onterecht is.

 

Neem vandaag nog contact op met ons.

ONS ALARMNUMMER IS  085 - 0605 112 of mail naar schade@112contra.nl